tuning Clio 1.5dci 68pk

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
trigger

tuning Clio 1.5dci 68pk

Bericht door trigger »

Ik ben van plan mijn auto te laten chiptunen zodat deze wat meer kracht krijgt..

hij heeft nu 68pk en zou dan ongeveer 88pk krijgen. Ik wil dat laten doen bij Bulltuning te Dronten, die heeft ook een testbank namelijk...

Mijn vraag is eigenlijk, wat zijn jullie ervaringen met chippen en eventueel ook met dat bedrijf??
Contacteer:

Re: tuning Clio 1.5dci 68pk

Bericht door Age »

off topic:
Hey, uit Stiens, daar ben ik opgegroeid!
Leuk!

On topic:
Sorry, geen ervaringen met chippen.
Hopelijk wel anderen :thumbsup:
Groet, Age
trigger

Bericht door trigger »

Maar zoals ik het op internet lees kan je (bijna) overal terecht om je auto te chippen. Alleen een betrouwbare vinden is misschien wat moeilijker...

Ik heb dus gekozen voor een bedrijf met bedrijfspand en een eigen vermogenstestbank die pretenderen de software op "maat" te maken en dat ze de software aanpassen aan de auto en de wensen van de berijder. Ik hoopte alleen dat er meer mensen waren die daar geweest waren...

off topic: hoe krijg ik een leuk fototje van mijn auto als avatar, ik krijg steeds de melding dat ie te groot is??
Snelweg

Bericht door Snelweg »

Mijn Clio heb ik bij Tunex laten chippen. Goede ervaringen mee. :thumbsup:

Maar Bullpower heeft inderdaad een eigen vermogensmeter. En dan kun je ook direct zien wat de motor kon (voor tuning) en na tuning kan. Ik ben daar geweest om mijn Ford destijds te tunen. En was daar erg tevreden over. Dus wat dat betreft kun je dat gerust doen. :thumbsup:
s_creemers

Bericht door s_creemers »

Ik ook bij Tunex. Laat ik eerst zeggen dat ik nooit een moment spijt heb gehad van de tuning bij Tunex. Voor 225e is de auto een stuk feller geworden en sneller op de tussensprint. Verwacht geen wonderen, maar je zal merken dat er overduidelijk resultaat is! In mijn geval 110pk op een relatief kleine auto is dan ook niet niks natuurlijk... Vooral bij accelereren op de snelweg merk je dat je een "duw" krijgt in plaats van geleidelijke acceleratie. Ook op tussenacceleraties in de 2e en 3e versnelling merk je meer power. Overigens nooit last gehad (nu 115.000km) van rare motorgeluiden. Krijg zelfs te horen dat hij op de snelweg bij 130km/u erg stil is! (weet niet zeker of dit door het chippen komt).

Het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven. Nu zo'n 5,2 l/100km met het grootste gedeelte snelweg km's (mijn vorige Clio 2 1.5 dCi 65 pk deed 4,2l/100km!).

Mijn ervaring met Tunex is erg goed. Je moet ongeveer een uur wachten, maar men stelt zich netjes voor en je wordt goed geholpen en voorgelicht als je dat wil. De oude software krijg je op een cd-rom mee naar huis.
trigger

Bericht door trigger »

het is mooi dat Tunex jullie goed geholpen heeft, alleen die lui zitten bijna in duitsland.. ik woon in friesland en dan is dat wel ver rijden zeg maar...

ik ga het zaterdag laten doen bij bulltuning en ik zal mijn ervaringen delen hier op het forum...

wel mooi om te horen dat de ervaringen met chippen op zich niet negatief zijn in ieder geval... als het maar bij een goeie gebeurt...
Contacteer:

Bericht door Age »

Ben benieuwd! :thumbsup:
Waar zit die bulltuning?
Groet, Age
Snelweg

Bericht door Snelweg »

Bulltuning... :huh: Ik neem aan dat je Bull Power bedoelt. Die zit in Dronten.
trigger

Bericht door trigger »

de naam is inderdaad BullPOWER :rolleyes3:

en ze zitten in Dronten inderdaad. Hoezo? wou je mee zaterdag Age?? ongeveer een uurtje rijden voor ons namelijk :lol:

ik zal mijn ervaringen hier dus wel delen...
Contacteer:

Bericht door Age »

is idd lekker dicht bij!
Hoe laat moet je?

offtopic, ik zie dat het gelukt is met je avatar :thumbsup:
Groet, Age
Lee

Bericht door Lee »

Fastchip Amsterdam?
Contacteer:

Bericht door Age »

:huh:

Staat toch dat hij al een afspraak heeft bij Bull Power? :dozey: :sleeping:
Groet, Age
Gijs
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Gijs »

En en en en en en?! Hoe bevalt het?! :sunny:
Contacteer:

Bericht door Age »

ben idd ook wel benieuwd...
Groet, Age
trigger

Bericht door trigger »

zo, net terug van het zoveelste rondje om te voelen wat mijn autotje doet na de tuning...

in een woord GEWELDIG!!

Gister om 1300u had ik de afspraak en toen is mijn auto met een gewenst (en bewijsbaar) resultaat getuned. Ik kan niet anders zeggen dat ik meer als tevreden naar huis gereden ben.

om 1300u kwam ik aan bij Bull Power en op dat moment reed de klant voor mij net van de testbank af, glunderend en zeer tevreden zei deze. Toen deze weg was kreeg ik van Marco (van Bull Tuning) een goede uitleg hoe hij te werk ging en wat er ging gebeuren met de auto en op welke manier. Zeer fijn want het is toch ergens wel ff slikken als je je auto overgeeft aan een vreemde...

De software werd uitgelezen en de auto werd (in originele staat) op de vermogenstestbank gezet om te kijken wat hij nu deed. De auto had 69 pk en 162Nm origineel. Toen ging Marco aan de slag met de software en mocht ik wachten onder het genot van koffie, een tv en de nodige boekjes over tuning enzo. De software was veranderd en ingelezen waarna een tweede test plaatsvond. Er was een stijging maar het verschil was te klein naar onze beide mening, hij had nu 76 pk...

Weer aanpassen en inlezen en weer testen. Nu heeft de auto 89pk en 206Nm wat toch wel lekker is met rijden. Hij pakt lekker snel op en door het hogere koppel kan ik in een hogere versnelling door de bochten waarna ik weer lekker soepel en snel door kan. Heerlijk eigenlijk.

Nu is het bij mijn auto natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat het lekkerder rijdt want hij had serieus vermogen tekort zeg maar. Nu heeft hij dus 20Pk en 42Nm meer en dat is voor mij dus goed te merken en ben dus zeer tevreden.

Achteraf ben ik des te blijer dat ik gegaan ben voor de duurdere tuning, die met testbank, want het blijkt maar dat het niet altijd in een keer lukt. Onder het mom, het kost wat maar dan heb je ook wat, heb ik nu echt wat, een gechipte auto MET bewijs dat het goed gelukt is....

Kortom, een tevreden klant van Bull Power te Dronten die ik dus aan kan raden bij anderen die het zouden willen.
Contacteer:

Bericht door Age »

Top, nu lekker :driving: dus!
Groet, Age
fsmidt

Bericht door fsmidt »

ik heb zojuist even op hun site gecheckt mijn 1.5 dci zal van 80 naar 105pk transformeren :grin: maar sodeju 500 euro dat is een hele hap.
ben je niet bang voor je versnellingsbakje? op de 68pk zit een ander(zwakkere) variant dan op de 80 pk

zijn je bevindingen nu nog steeds goed of heb je al problemen ervaren.
ik heb iets gelezen over de LMM die slechte invloed heeft op chiptuning

freddie
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”