ratel geluid onbekend onderdeel

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Pekke
forum starter

ratel geluid onbekend onderdeel

Bericht door Pekke »

het is me al vaker opgevallen nadat ik de auto uit heb gezet hoor ik een ratelend geluid onder de motorkap vandaan komen. Dit geluid houdt een tijdje aan en dooft daarna plots. Dit alles nadat de auto al op slot is (en de sleutel dus uit contact). Ik heb een foto van het voor mij onbekende onderdeel genomen.

Iemand een idee wat het geluid is? Wat het onderdeel is? en of het kwaad kan/ gerepareerd moet worden?

foto
Afbeelding
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: ratel geluid onbekend onderdeel

Bericht door sj0ertum »

Een tikkend geluid hoor je wel vaker als een auto af staat te koelen, maar echt ratelend zou ik zou niet kunnen plaatsen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
MR. Erwin

Bericht door MR. Erwin »

onnodig grote quote verwijderd

ik begrijp uit de foto dat het 1.5 dci is? het onderdeel wat je op de foto heb staan is een turbo druk regelaar. die regeld doormiddel van vacuüm hoeveel turbo druk er vereist word.
Pekke
forum starter

Bericht door Pekke »

het is inderdaad een 1.5dci, maar naar mijn weten heb ik geen turbo...waarom regelt hij nog druk als de motor uit is?

Het geluid van afkoelen ken ik, dat is een ander geluid.
MR. Erwin

Bericht door MR. Erwin »

onnodig om een bovenstaand bericht te quoten. is verwijderd.
Let er een beetje op s.v.p.

elke 1.5 dci van renault heeft een turbo. die regelaar regelt niet als de motor uit staat naar mijn weten het tikken/ratelen moet toch ergens anders vandaan komendenk ik. het is hier vanachter de pc moeilijk te zeggen. om de diagnose met 100 procent zeker te zeggen is het zien het handigst snap je? mocht die regelaar zo hard tikken dan kan je wel zeggen dat ie defect is.
Pekke
forum starter

Bericht door Pekke »

het geluid komt 110% zeker van dit onderdeel. Je kan dan stellen dat dit onderdeel stuk is? Merk je dat in vermogen? Daar merk ik naar mijn weten niet veel van (misschien al stuk vanaf het begin)
MR. Erwin

Bericht door MR. Erwin »

als dat onderdeel zo'n herrie maakt dat je het binnen in de auto hoort dan zou ik het er wel op durven gokken idd als je het ckr wil weten zou ik naar een dealer gaan en vragen of ze hem even willen testen. de dealer kan hem via de uitlees appratuur aansturen en jou meer zekerheid geven want zoals ik het al zeg van hier is het moeilijk te beoordelen. nee je zal het bijna niet merken als die niets meer aanstuurt want dan geeft ie gewoon de volle turbo druk in plaats dat ie m terug regelt.
Pekke
forum starter

Bericht door Pekke »

ok, bedankt voor het meedenken! Ik zal de garage er op los laten
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”