Ok, ik heb een spiegel van de sloop gehaald om mee te oefenen, een zwarte waar mijn gekleurde kap niet op kan (mist de benodigde sleuven) maar goed dan kon ik even goed oefenen met het verwijderen van het glas. Dat was gelukt door de spiegel naar onderen te richten en vervolgens met een schroevendraaier 4 haakjes los te maken waarna de 4 haakjes aan de onderkant ook los schieten met wat friemelen. Zeg maar de how-to die in het Clio 2 gedeelte staat.
Daarna heb ik mijn eigen spiegel uit elkaar gehaald en deze was duidelijk al eens uit elkaar geweest. Het binnenwerk zit gewoon vast en de spiegel ook, het probleem is denk ik dat het rubber mist wat om de 3 ijzeren kabels zit van de 'joystick'. De kabels bewegen dermate veel dat het stellen moeilijk gaat en dat de spiegel de kans heeft om te trillen tijdens het rijden. Ik heb geprobeerd dit rubber uit de sloopspiegel te halen maar dit kan niet want het zit muurvast en scheurt kapot als je het er uit wil halen. Helaas werkt deze spiegel daardoor ook niet goed meer, al was die sowieso al wat twijfelachtig wat betreft werking... Goed binnenkort maar even een spiegel zoeken waar mijn kapje op kan.
====
Ok, ik heb maar een nieuwe spiegel gekocht bij de Renault dealer, ook hier zat geen rubber in dus er zal wel wat anders met mijn oude spiegel aan de hand geweest zijn. Het loshalen van de gespoten kap was even een prutswerkje maar is helemaal goed gekomen. Bedankt voor de tips heren, dit kan ik nu van m'n lijstje schrappen.