Hallo allemaal,
Heb sinds kort een Clio III phase I 1.5 dCi 86pk. Mijn verbruik ligt op 5,2l/100km. En dan doe ik niks geks en maak ik veel snelweg km's. Mijn vorige Clio II phase II 1.5 dCi 65pk haalde met gemak 4,2l/100km. Ik weet dat die 200 kg lichter was, maar heb toch het vermoeden dat 5,2l/100km van de nieuwe wat aan de onzuinige kant is...
Kan iemand verifiëren of mijn gevoel terecht is? Is het wellicht een idee om de auto eens te resetten zodat het motormanagement zich weer opnieuw kan "inleren"? (Het kan zijn dat de vorige eigenaar alleen stadskilometers maakte)
Alvast bedankt!
Stijn
Hoog verbruik Clio III 1.5 dCi 86pk?
Re: Hoog verbruik Clio III 1.5 dCi 86pk?
Klopt wel aardig volgens mij. Lees maar eens van een mede Clio 3 gebruiker:
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =11&t=7079
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =11&t=7079
Ohja nu zie ik het. Had wel verwacht dat er al een thread over zou zijn maar nu weet ik het zeker. Thanks! Ga waarschijnlijk binnenkort naar ziptuning voor een chipje. Dan wordt de Clio wat sneller en wellicht wat zuiniger...
Sneller worden geloof ik wel, zuiniger..... alleen wanneer je geen gebruik gaat maken van je extra vermogen en koppel en rijdt als een oud wijf 

tja qua zuinigheid op de snelweg valt hij mij ook zwaar tegen. Zodra hij boven de 100km/uur komt begint hij goed te drinken heb ik het idee. Voor mijn woon werkverkeer rijd ik op wegen waar je maximaal 100 mag en waar ook nog eens veel vrachtwagens rijden, waardoor je gemiddelde snelheid rond de 80-90km/uur zit. Momenteel staat daardoor mijn gemiddeld verbruik wel op 4,2L/100km (volgens display, maar schijnt dan wel dat je er eigenlijk iets bij moet rekenen).
Wat het display aangeeft is (bij mij in iedergeval) niet de waarheid. Het geeft bij mij meestal 4,1/4,2 aan, maar in werkelijkheid zit ik meer op 4,5/4,6
. Met een Clio II 1.5dCi overigens.