Hallo allemaal,
Als ik in mijn Clio 3 1.5 dCi 86pk op cruise control (CC) rijdt dan is op de snelweg bij 120 à 130 km/u het rijgedrag wat schokkerig. Het lijkt dan of de motor telkens een klein beetje inhoudt en weer wat gas geeft. Het is maar minimaal aanwezig maar wel storend als je er op let. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Stijn
"Schokkerig" rijden met CC
Re: "Schokkerig" rijden met CC
op wat voor wegen rij je dan ?
als dr bijv wat hoogteverschil inzit , dan heb je dit ... bij 'heuveltje' op geeftie wat geas bij , ben of ga je weer na beneden dan laatie et gas weer ff los tot de ingestelde snelheid weer is bereikt ...
als dr bijv wat hoogteverschil inzit , dan heb je dit ... bij 'heuveltje' op geeftie wat geas bij , ben of ga je weer na beneden dan laatie et gas weer ff los tot de ingestelde snelheid weer is bereikt ...

Haha Marcel! Die analyse had ik ook al gedaan
Maar ik merkte het ook op vlakke snelweg en vrijwel windstil. Misschien ben ik wel té pietje-precies hoor!? Zie dan ook dat de algemene verbruiksmeter wat fluctueert met enkele tienden van een liter...

okeuiiiii .... eeeh .... tja ... weet je wat ??
ik zal dr ook es opletten bij mij ....
ik zal dr ook es opletten bij mij ....

heb ik ook nog nooit opgemerkt eigenlijk (alhoewel ik de laatste tijd weinig snelweg heb gezien). Donderdag op vakantie naar Zuid-Duitsland, dan zal ik er ook eens op letten.
- Contacteer:
Hier geen probleem mee.
Anders ff langs de dealert.
Die kunnen hem misschien uitlezen en resetten.
Anders ff langs de dealert.
Die kunnen hem misschien uitlezen en resetten.
Groet, Age
Ga ik maar eens doen ja. ANWB'er is een vriend van me, die kunnen dat ook doen. Sowieso eens een full-check laten doen met oog op de vakantie over 3 weken 

is wel ff et beste idd ...
ik heb dr geen last van btw ...
ik heb dr geen last van btw ...