clio 3 dubbel uitlaatsysteem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
ratman

clio 3 dubbel uitlaatsysteem

Bericht door ratman »

beste tuning liefhebbers,
ik rijd met een renault clio 3, 5deurs en zou graag iets aan mijn uitlaatsysteem willen doen, want momenteel zie je niets van de uitlaat en dat zou ik dus graag willen veranderen..

ik zou graag een dubbel uitlaatsysteem willen laten plaatsen, wie kan mij hiervoor een goed adres bezorgen, of me zeggen waar ik hiervoor terecht kan?

alvast bedankt!
stefan_

Re: clio 3 dubbel uitlaatsysteem

Bericht door stefan_ »

Ik hoor goede berichten over EPS. Die maakt ze naar wens. Behoorlijk duur, maar wel goed. Op internet zijn vast wel recensies te lezen :thumbsup:
ratman

Bericht door ratman »

stefan_ schreef:Ik hoor goede berichten over EPS. Die maakt ze naar wens. Behoorlijk duur, maar wel goed. Op internet zijn vast wel recensies te lezen :thumbsup:

heb zonet hier op het forum gezien dat je blijkbaar een originele clio 3 sporteinddemper kan kopen via de renault garage.. het zou gaan om een sebring uitlaatdemper. deze zou een sportief geluidje maken dat je alleen maar hoort als je hoog in toeren gaat..(https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =10&t=2692" onclick="window.open(this.href);return false;)
ik ga eens informeren bij men dealer wat de prijs is van zo een uitlaat..
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

vraag anders Age eens ... die heeft ook een dubbel pijp dr onder ... :thumbsup:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

ClioMarcel schreef:vraag anders Age eens ... die heeft ook een dubbel pijp dr onder ... :thumbsup:
Die van Age zat er al op toen hij hem kocht.
Ik heb geinformeerd bij de dealer naar zo'n dubbele pijp en die kost 410 inclusief btw, exclusief montage (van een half uur tot een uur).
Groet,
Martijn

Afbeelding
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:
ClioMarcel schreef:vraag anders Age eens ... die heeft ook een dubbel pijp dr onder ... :thumbsup:
Die van Age zat er al op toen hij hem kocht.
Ik heb geinformeerd bij de dealer naar zo'n dubbele pijp en die kost 410 inclusief btw, exclusief montage (van een half uur tot een uur).
en maakt die dubbele pijp dan ook een beetje een race sound, of is het enkel en alleen voor de looks?
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

ratman schreef:en maakt die dubbele pijp dan ook een beetje een race sound, of is het enkel en alleen voor de looks?
Ik heb hem nog niet besteld, ik ga eerst nog wat andere dingen aanpassen zoals nieuwe velgen (maar denk wel dat het gaat komen). Maar in dat andere topic staat er het volgende over:
mcabrand schreef:
Nee, en het geluid is goed. Als hij koud is hoor je bijna niets, gewoon zoals normaal denk ik. Maar als de motor en uitlaat warm zijn maakt hij veel meer geluid. Maar ook pas als je het gaspedaal flink intrapt. Bij normaal (rustig) rijden hoor je zo goed als niets.
en
mcabrand schreef:Nou, de uitlaat is ondertussen in de praktijk getest. Het is dus origineel Renault maar wel gewoon van het merk Sebring. Super geluid. Niet te hard, niet te zacht. Gewoon netjes gedistingeerd maar sportief.

(en het staat super, al zeg ik het zelf)
Groet,
Martijn

Afbeelding
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:
ratman schreef:en maakt die dubbele pijp dan ook een beetje een race sound, of is het enkel en alleen voor de looks?
Ik heb hem nog niet besteld, ik ga eerst nog wat andere dingen aanpassen zoals nieuwe velgen (maar denk wel dat het gaat komen). Maar in dat andere topic staat er het volgende over:
mcabrand schreef:
Nee, en het geluid is goed. Als hij koud is hoor je bijna niets, gewoon zoals normaal denk ik. Maar als de motor en uitlaat warm zijn maakt hij veel meer geluid. Maar ook pas als je het gaspedaal flink intrapt. Bij normaal (rustig) rijden hoor je zo goed als niets.
en
mcabrand schreef:Nou, de uitlaat is ondertussen in de praktijk getest. Het is dus origineel Renault maar wel gewoon van het merk Sebring. Super geluid. Niet te hard, niet te zacht. Gewoon netjes gedistingeerd maar sportief.

(en het staat super, al zeg ik het zelf)
ik ben op de website van sebring zelf gaan kijken, daar staat alles op! heb ze al een
e-mail gestuurt.. nu even afwachten wat het antwoord is..
wil graag een dubbele uitlaat die niet een al te heftig geluid maakt, maar wel een mooi bescheiden geluid..
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

ratman schreef: ik ben op de website van sebring zelf gaan kijken, daar staat alles op! heb ze al een
wil graag een dubbele uitlaat die niet een al te heftig geluid maakt, maar wel een mooi bescheiden geluid..
Ik weet niet wat je precies in de mail hebt gezet, maar als ze interessante informatie mailen, post het hier dan maar, alle info is welkom :thumbsup:

Op welke site zat je te kijken? Als ik naar http://www.sebring.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ga, wordt ik doorgestuurd naar http://www.gkb-import.nl/sebring/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zat je op die site?
Groet,
Martijn

Afbeelding
Contacteer:

Bericht door Age »

Bij mij zit er idd een sportpijp op.
Een Sebring als ik het goed heb.
Horen doe je hem een beetje op de achtergrond...
Vooral als de motor warm is hoor je een sportieve brom.
Maar buiten de auto niet volgens mij.
En het staat veel mooier vind ik.
Afbeelding
Groet, Age
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

goos schreef:
ratman schreef: ik ben op de website van sebring zelf gaan kijken, daar staat alles op! heb ze al een
Ik weet niet wat je precies in de mail hebt gezet, maar als ze interessante informatie mailen, post het hier dan maar, alle info is welkom :thumbsup:

Op welke site zat je te kijken? Als ik naar http://www.sebring.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ga, wordt ik doorgestuurd naar http://www.gkb-import.nl/sebring/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zat je op die site?
Klopt wel goos,

GKB import is de Sebring importeur van nederland!
Contacteer:

Bericht door Age »

en volgens mij goedkoper dan bij de dealert...
Groet, Age
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

Denk t wel ja...

let wel dat ze niet graag aan particulieren verkopen! (lees NIET :smash: )

Heb je ook bekende bij een autobedrijf of onderdelen grossier werken???
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Thijs Bosmann schreef:Denk t wel ja...

let wel dat ze niet graag aan particulieren verkopen! (lees NIET :smash: )

Heb je ook bekende bij een autobedrijf of onderdelen grossier werken???
Jammer genoeg niet :thumbsdown:
Groet,
Martijn

Afbeelding
cleaningcreations

Bericht door cleaningcreations »

Je kan ze via mij eventueel bestellen bij gkb imports :thumbsup:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

cleaningcreations schreef:Je kan ze via mij eventueel bestellen bij gkb imports :thumbsup:
Goed om te horen, alleen ik zit nog wel met m'n garantie. Als ik het bij renault laat doen hou ik natuurlijk mijn volledige garantie. Die vervalt natuurlijk voor een deel op onderdelen rond de uitlaat als ik het niet bij de dealer laat doen. Misschien vervalt zelfs wel de garantie op de motor, maar dat weet ik niet precies.

Wat zou het dan bij jou kosten om de uitlaat voor de clio III te bestellen?
Groet,
Martijn

Afbeelding
cleaningcreations

kijk hier anders maar even voor jezelf staan 3 verschillende op namelijk

http://91.192.36.156/~gkbimport/zoeksebring/" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je de uitlaat komt ophalen bij mij thuis wil ik em ook wel er desnoods onder zetten voorje;)
Maar ik heb alleen geen brug :thumbsup:
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:

Op welke site zat je te kijken? Als ik naar http://www.sebring.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ga, wordt ik doorgestuurd naar http://www.gkb-import.nl/sebring/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zat je op die site?
ik heb een mail gestuurt naar sebring, maar die leveren blijkbaar alleen maar uitlaten, ze monteren ze niet voor je..
ik heb wat verder gezocht en ge' e-maild en ben toch iets goed tegengekomen!
=> exclusive tuning! zij plaatsen rvs uitlaten tegen een betaalbare prijs vind ik dan toch.. je kan alles zelf kiezen, zij geven je advies,...

hier het antwoord op mijn e-mail naar exclusive tuning:
Hallo,
Bedankt voor je aanvraag.
Dat is geen enkel probleem om te maken.
En uiteraard legaal voor de controle.
Bij de controle letten ze op co2 uitstoot.
De dempers veroorzaken niet meer of minder co2 uitstoot.
Het is puur voor het geluid.
Hierbij de mogelijkheden en de prijzen.
Prijzen inclusief montage en onderdelen:
- Huidige demper vervangen voor RVS sportdemper 235 euro

- Huidige demper vervangen voor RVS sportdemper, aftakking naar recht/links met een buis en hier ook een RVS sierstuk plaatsen 335 euro

Dubbele RVS sierstukken ( dus 2 links en 2 rechts ) kunnen tegen een meerprijs van 80 euro geleverd worden.

Met onze sportuitlaten kun je een zeer mooi sportief geluid krijgen, maar zal niet storend zijn voor omwonenden.

Mooi brommend als de auto stationair loopt, en wat sportiever/luider bij hogere toeren.

Alles is op voorraad en direct leverbaar.

Alle prijzen zijn inclusief 19% btw EN montage

Uiteraard met een jaar garantie.

Montage duurt ongeveer 2,5 uur en je kunt er bij ons op wachten onder genot van een kop koffie of thee.

Je hebt ook nog keuze uit 15 verschillende sierstukken die in onze showroom te bezichtigen zijn.

En tevens ook op onze website.

Afspraak maken kan telefonisch op nummer 0546-433333

Het is eventueel ook mogelijk om ’s avonds en in het weekend langs te komen.

Heb je verder nog vragen? Stel ze dan gerust.

Met vriendelijke groet,

Elias Khalil

Exclusive Tuning Worldwide

Virulyweg 37A

7602 RG Almelo

0546-433333

http://www.exclusivetuningworldwide.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

info@exclusivetuningworldwide.nl

ik hoop dat je hiermee ook geholpen bent, anders als je vragen hebt, kan je mailen naar exclusive tuning, zij zullen je verder helpen...
ik ben alvast overtuigd van deze jongens!!!
cleaningcreations

is ong net zo duur als gkb maar goede prijzen met de monteren erbij.
Maar ik plaats ze erook onder in dezelfde tijd ong en plus bij mij heb je nog clioclub korting van 10% :thumbsup:
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Klinkt allemaal goed, maar nu nog bedenken of ik dit nu al wil, of toch maar wil wachten totdat de garantie is verlopen :chinrub:
Groet,
Martijn

Afbeelding
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:Klinkt allemaal goed, maar nu nog bedenken of ik dit nu al wil, of toch maar wil wachten totdat de garantie is verlopen :chinrub:
wie zegt er dat je garantie verloopt als je een ander uitlaat systeem laat plaatsen?
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

ratman schreef:
goos schreef:Klinkt allemaal goed, maar nu nog bedenken of ik dit nu al wil, of toch maar wil wachten totdat de garantie is verlopen :chinrub:
wie zegt er dat je garantie verloopt als je een ander uitlaat systeem laat plaatsen?
Omdat het dan niet door renault zelf is gedaan. Als er dan iets stuk gaat wat in verbinding met de uitlaat staat hebben ze een goed excuus om niet te betalen. Dan kunnen ze zeggen dat het daar aan ligt.
Iemand op het forum heeft aan renault nederland een vraag gesteld over het verlagen van een clio III. Dit kan niet bij de dealer zelf. Renault nederland gaf toen aan dat indien er problemen zijn de dealer bepaalt of het garantie is, of dat het komt door de wijziging die door een niet dealer is uitgevoerd.
Zie jij dan maar te bewijzen dat het daar niet door kan komen...
Groet,
Martijn

Afbeelding
Contacteer:

Bericht door Age »

jah, maar tussen verlagen en uitlaat zit wel een heeel groot verschil...
ik zou me daar niet zo bang om maken...
Groet, Age
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Age schreef:jah, maar tussen verlagen en uitlaat zit wel een heeel groot verschil...
ik zou me daar niet zo bang om maken...
Bij het verlagen heb ik het risico inderdaad ook genomen. En in de garantievoorwaarden staat op zich duidelijk dat de garantie alleen vervalt als een schade te verwijten is aan een niet origineel onderdeel of montage. Dus als het daar niet door komt is het gewoon gedekt.
En een uitlaat kan neem ik aan niet zo snel schade toe brengen aan andere onderdelen!?
Groet,
Martijn

Afbeelding
Contacteer:

Bericht door Age »

lijkt me ook niet, en ik heb een "originele" Sebring eronder...
Het rammelt soms een beetje, maar voor de rest zou het niet weten..
Groet, Age
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”