Na de Clio 1 phase 2, Clio 1 phase 3, de Clio 2 RS phase 1 en al 4 jaar geen Clio meer te hebben begon het te kriebelen. Ik wilde weer een Clio!
Sinds december ben ik de trotse eigenaar van een Renault Clio III 1.2 Authentique uit 2007. Tot en met vandaag had de Clio geen mankementen behalve een deukje in het rechter zij scherm en dat de distributieriem net een maand verjaard is. Goed, dit is niet het probleem, maar vond het leuk om te melden

Vanochtend wilde ik de Clio starten, echter bleef het 'elektrische storing waarschuwingslampje' en de moersleutel in het dashboard branden op contact. In de gedachte 'Ach, het zal toch niet..' startte ik de motor. Het starten klonk 'slordig', alsof de startmotor er iets te veel zin in had en de rest van de motor het onverhoopt bij wilde houden. Vervolgens de motor afgezet en twee keer nogmaals de sleutel op contact te draaien bleven dezelfde waarschuwingslampjes branden. Ik vertrouwde het niet. Meteen de plaatselijke Renault dealer gebeld en kon gelukkig meteen langs rijden, met de geruststelling dat dat wel zou kunnen mits voorzichtig te zijn.
Resultaat van het bezoek: Monteur heeft de computer uitgelezen, bleek een spanningspiek te zijn waardoor de auto in noodloop liep. De monteur heeft vervolgens de Accu doorgemeten en opgeladen met het oog houdend op de spanning. De accu is nieuw en bleek in goede orde te zijn. Ook de bekabeling ervan bleek niks mee te zijn.
Melding gewist, rondje mee gereden en het probleem was en bleef weg.
Tevreden en hoopvol dat het weg bleef kwam ik zonder problemen thuis. Ook later op de dag, even naar Zwolle naar Pathé, bleek de storing weg te blijven!
Denkend dat het weg blijft parkeer ik de auto en geniet van de film.
Je voelt het al aankomen..helemaal nog met het hoofd bij de film en na kletsend, stap ik de auto in en draai de sleutel om waardoor de motor start.
Ik stop ineens met praten omdat ik het gevreesde 'slordige' geluid weer hoor. En warempel, de storingslampjes zijn weer terug i.c.m. noodloop...

Ik heb het Forum en het internet al doorgespit op zoek naar een antwoord. Echter lees ik daar alleen maar dezelfde situatie en oplossingen voor de Clio 2 en niet iets vergelijkbaars bij de Clio 3. Ik heb er zelf nog geen tijd voor kunnen nemen om er zelf mee aan de slag te gaan, mede door slechte herinneringen aan de Clio 2 RS storingen heb ik er ook niet echt de motivatie voor om het helemaal op eigen houtje er mee te gaan prutsen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen (en ja, het is mij wel bekend dat het duizend en een dingen kan zijn

Alvast bedankt!