airco verdamper schoonmaken

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
inadyttap
beginner
Contacteer:

airco verdamper schoonmaken

Bericht door inadyttap »

De airco stinkt nogal dus zit te denken om de verdamper schoon te maken.
http://philch.free.fr/clio/clio3/MR392CLIO6.pdf
Volgens de handleiding kan ik verdamper via de interieur lucht filter opening bereiken maar ik kan niet echt goed zien waar de verdamper precies is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zit de verdamper direct achter de lucht filter opening? 10cm er vanaf of 15cm?
StadiumIII
forum starter
Contacteer:

Re: airco verdamper schoonmaken

Bericht door StadiumIII »

Je had er spuitbussen voor die je in de auto moest zetten

Ik heb er geen last van maar wat je kunt proberen een is 10 min voor aankomst eens de airco af te zetten en een flink laten doorblazen ,doe ik regelmatig en geen stank
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
inadyttap
beginner
Contacteer:

Bericht door inadyttap »

bedankt voor de tip maar ik heb al van alles geprobeert wat niet of tijdelijk heeft geholpen:
ozon behandeling bij de kwikfit
spuitbus lucht behandeling door een random garage
30 minuten AC of hoogste temperatuur

wat ik nu wil proberen is om de verdamper schoon te maken met dit: https://www.bol.com/nl/p/airco-foam-tre ... 5636/?s2a=
StadiumIII
forum starter
Contacteer:

Bericht door StadiumIII »

Je kunt er zeer lastig bij ,ik zou er dan de kachel ventilator uithalen en dan insprayen
Dan terug bouwen en kijken met blazen als het werkt
Verdamper zit ernaar dus hoog in het dashboard

Dashborad kastje eruit en dan links achterin ,ventilator heeft 1 borging en dan draaien om hem eruit te krijgen
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
inadyttap
beginner
Contacteer:

Bericht door inadyttap »

Hier was ik al bang voor, als ik de handleiding en de internet videos voor de kachel ventilator bekijk moet me dit wel lukken. Heb er alleen geen zin in dus musschien toch ff langs de garage.

Weet je trouwens zeker dat de verdamper hoog zit? Ik kan geen videos of fotos vinden vn de clio mk3 maar wel van andere renaults waar de verdamper direct achter de luchtfilter zit.
inadyttap
beginner
Contacteer:

Bericht door inadyttap »

Heb een fimpje gevonden van iemand met een clio 3 die foam gebruikt om de ventilatie te reinigen. Ik zal dezelfde strategie gebruiken en daarnaast ook via de interieur filter de verdamper proberen te bereiken.

Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Ik heb laatst dit spul gebruikt https://www.nonpaints.com/nl/motip-airc ... l-spuitbus om mijn airco te reinigen. Het is welleswaar voor mijn Clio 4 maar denk dat het process wel gelijk is. Ik heb de interieur filter er uit gehaald en heb vervolgens dat spul daar in gespoten. Ik heb dit met de deksel er deel op gedrukt met die slang er tussen. Anders komt alles uit die grote gat. Vervolgens de werk laten doen. Ik heb er een bakje onder de airco "lek" gatje gezet onder mijn auto. Ik zag wel dat er geen schoon water uit kwam.

Hier is een filmpje voor jouw auto waar ik voor mijn auto het in heb gespoten:

Ik las trouwens ook ergens dat je het niet via de die ventilator gaten in moet spuiten. Omdat het weer vloeibaar wordt dan loopt het op plekken uit waar je het niet wilt hebben. En op de plek waar ik het gedaan heb kan het via de airco lek gat weer weg. Op andere plekken kan dat spul schade aan richten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”