Kapotte veer, wat gaat dat kosten en hoe kan het?

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Janneke

Kapotte veer, wat gaat dat kosten en hoe kan het?

Bericht door Janneke »

Kom net van de garage vandaan: hoorde vanochtend een knal op de bodemplaat van mijn auto, voor mijn gevoel linksvoor, maar nu blijkt mijn veer linksachter afgebroken te zijn. (Waarom voelde het dan trouwens als linksvoor?) Mijn Clio is 3 jaar en 9 maanden oud, ongeveer 65000 op de teller. Is zoiets 'gewoon' na zo'n korte tijd en gaat dat een dure grap worden? Balen hoor...
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Kapotte veer, wat gaat dat kosten en hoe kan het?

Bericht door sj0ertum »

Je zou op de sloop een veer kunnen halen, als je hem er zelf onder kunt monteren vallen de kosten reuze mee. Waarschijnlijk moet je dan wel de hele veerpoot kopen, dus inclusief demper.

Je auto is voor aangestuurd, dat verklaart waarschijnlijk waarom het van voor leek te komen. Je chassis kreeg ff een klap en dat merkte je in je stuurinrichting. :thumbsup:
Ik vind het overigens wel snel dat de veer kapot is, maar verklaren waarom kan ik niet.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Verplaatst :thumbsup:
Janneke

Bericht door Janneke »

Bedankt! maar, haha: zelf een veer op de sloop halen en eronder monteren is helaas geen optie voor mij. Ik snap mijn auto alleen maar als het dashboard aangeeft wat er mis is... :wink:
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

@ Verina, het zal om een clio 3 gaan gok ik. Aangezien de auto nog geen 4 jaar oud is :thumbsup:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

en anders kan je een setje met minimale verlaging monteren.
dit is vaak goedkoper, en de veren zijn van de zelfde kwaliteit :thumbsup:
Groeten, Vincent.
o8-Carni-8o

Bericht door o8-Carni-8o »

Balen zeg bij zo'n jonge auto! :thumbsdown: Zou zeker kijken of er een coulanceregeling te treffen is. Mocht dit niet he geval zijn, dan:

Zou ik je willen adviseren om beide achterveren gelijktijdig te vervangen (om niveau/hoogteverschil te voorkomen) Bij mijn weten kosten standaard / originele veren tussen de €100-150,- per stuk exclusief arbeid.

De optie om rondom een verlagingsset te monteren is er natuurlijk ook. Je moet dan rekening houden met €400,- in totaal.
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Ow te snel gelezen, ik zie het inderdaad :thumbsup:
Gebroken veren komt het meest voor bij Clio 1 (voor zover bij mij bekend is) dus vandaar dat ik m in haast hier heb gezet. Zal m direct verplaatsen! :thumbsup:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

o8-Carni-8o schreef: De optie om rondom een verlagingsset te monteren is er natuurlijk ook. Je moet dan rekening houden met €400,- in totaal.
setje veren 150-200 euro, en door een garage er onder laten zetten a 60 euro per uur (of via een lid van het forum is goedkoper)
Groeten, Vincent.
Janneke

Bericht door Janneke »

Nou...: garage adviseert inderdaad 2 nieuwe veren. Daarnaast moeten ook remschijven blijkbaar vervangen worden, totale kosten 700 euro... Vraag me af of ik nu in de maling genomen wordt, of dat dit normale prijzen zijn? Vroeg ze nog of dit niet een beetje snel is, binnen 4 jaar. antwoord: 'tja, mevrouw, ik weet natuurlijk niet hoe u rijdt '(...) en 'bij de ene Clio moet dit na 4 jaar wel al, en bij de andere niet... '
Vind het toch wel heel erg veel geld, maarja... Ze zeggen dat tweedehands veren geen optie zijn, ivm ongelijk afslijten van de banden
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Ik weet niet wat voor Clio je hebt. Maar ik heb nog veren van een Clio 3 diesel liggen (Set van 4 veren). Is 39000 km op gereden en zijn er onderuit gegaan vanwege verlagingsveren. Is verder niets mis mee. En kunnen voor een mooi prijsje wel weg. Weet niet hoe Henny hier over denkt...
Janneke

Bericht door Janneke »

Beste mensen, ga deze keer toch nog maar naar de garage hier in de stad, (want heb mijn auto asap weer nodig) maar zal voor de volgende reparaties Henny in gedachten houden. Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Mijn aanbod voor de veren blijft gelden. Mocht je er gebruik van willen maken dan hoor ik het wel.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Agjaah, we moeten die economie dr toch weer bovenop zien te helpen :smash:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Ronald 01
beginner
Contacteer:

Bericht door Ronald 01 »

Goedendag mede leden

Ik ben opzoek naar iemand die een achterveer van clio 3 estate kan vervangen voor een normale prijs ?
Het liefst rond 50 km vanuit Oosterwolde (fr)gezien.
Met vriendelijke groet, Ronald
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”