[HOW-TO] R-Link updaten en beheren
- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Re: [HOW-TO] R-Link updaten en beheren
Digi-pack is volgens mij hetzelfde als wat Discovery nu is, dus Mail, Tweet, Coyote, Route Service en nog wat dingen.
Persoonlijk houdt het hier voor mij op wat betreft apps kopen en gebruiken. Mijn proefperiode zit er eind deze week op. Ik vind de standaard apps waardeloos, voornamelijk vanwege de slechte vertaling, en met name Coyote spant de kroon: Radar-verkeerslicht controle, gebied beperkte zone over 500m, toegestane snelheid is 50km/u... wat de fuque bazelt dat mens? Daarnaast vind ik de werking van de apps zeer slecht, systeem reageert traag en touch-screen moet zijn: RAM-KEIHARD-OP-HET-SCHERM-screen voordat je input geregistreerd wordt.
Tip voor mensen die R-Link als optie overwegen, denk er goed over na...
Persoonlijk houdt het hier voor mij op wat betreft apps kopen en gebruiken. Mijn proefperiode zit er eind deze week op. Ik vind de standaard apps waardeloos, voornamelijk vanwege de slechte vertaling, en met name Coyote spant de kroon: Radar-verkeerslicht controle, gebied beperkte zone over 500m, toegestane snelheid is 50km/u... wat de fuque bazelt dat mens? Daarnaast vind ik de werking van de apps zeer slecht, systeem reageert traag en touch-screen moet zijn: RAM-KEIHARD-OP-HET-SCHERM-screen voordat je input geregistreerd wordt.
Tip voor mensen die R-Link als optie overwegen, denk er goed over na...

Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Als de auto stilstaat zit ik er niet in om te spelen met zo'n tablet. Doe ik dan liever op de bankberkens schreef:Hallo Arjan,
Meerdere apps zijn voor de veiligheid alleen beschikbaar als de auto stil staat.
Grtn Ben...

Sinds twee weken ben ik de gelukkige bezitter van een Clio Estate met RLink. Al snel kwam ik er achter dat de Tomtom kaart (Benelux) niet up to date is.
Updaten van RLink via de toolbox werkt ok, sommige apps zijn bijgewerkt maar zie geen tomtom update verschijnen. Heb geprobeerd een (gratis) app te kopen en installeren en dat gaat zonder problemen.
De kaart versie bij mij is Benelux v895 en die is ouder dan 1 jaar: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/7904
Ook al brengt Renault updates later en minder vaak uit, 15 maanden lijkt me wat overdreven.
Iemand enig idee? Wat zou in R-Link de recentste kaart versie moeten zijn?
grt
Bart
Updaten van RLink via de toolbox werkt ok, sommige apps zijn bijgewerkt maar zie geen tomtom update verschijnen. Heb geprobeerd een (gratis) app te kopen en installeren en dat gaat zonder problemen.
De kaart versie bij mij is Benelux v895 en die is ouder dan 1 jaar: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /a_id/7904
Ook al brengt Renault updates later en minder vaak uit, 15 maanden lijkt me wat overdreven.
Iemand enig idee? Wat zou in R-Link de recentste kaart versie moeten zijn?
grt
Bart
Ik begrijp dat als beloofd wordt dat je altijd de laatste versie krijgt, je deze ook wil hebben. Ik rij zelf met een TOMTOM van 4 jaar oud en nog steeds dezelfde kaart. Ik heb rij het hele land door en heb nog nooit problemen gehad. Gewoon ook goed naar de borden kijken.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ach we hebben toch van alles extra met rlink en betalen voor een update zal ik niet doen alleen wil ik die verdomde boodschap weg willen van de beeindigen van het discovery pack.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- mickjagger
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb mijn clio van juni 2013 ondertussen voorzien van een update voor live service en de coyote. Nu merk ik dat mijn tomtom wegen niet goed herkent en dus niet up to date is. Ik had verwacht met het aanschaffen van een duur pakket ook meteen een upgrade van de tom tom kaart te krijgen. Niet dus, wie heeft hier ook ervaring mee?
Kaarten zijn los verkrijgbaar en zijn dus geen onderdeel van Coyote of TomTom Live. Je kan dus Live gebruiken met oude kaarten of nieuwe kaarten kopen zonder TomTom Live te moeten aanschaffen.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
tom tom kaart, welke versie heb je gekocht ?

Bedankt Nyana, zonder deze handleiding was ik waarschijnlijk nog wel even bezig geweest. De garage moest de activatie nog doen en ik moest de auto eerst verwijderen en weer toevoegen op myrenault, precies zoals jij aangaf.
Nu was ik zo klaar, dus helemaal top
Nu was ik zo klaar, dus helemaal top

- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Goed te horen, gefeliciteerd nog met je gele banaan trouwens, hij is echt mooi he! 

Bedankt. Mooi is hij zeker. Al diverse mensen begonnen tegen me te praten na het uistappen 

Hallo allemaal,
sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een nieuwe Clio IV. Heb hier al veel tips & trucs gelezen en geleerd; de kennis van de dealer inzake het RLink systeem is bedroevenswaardig laag.
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik heb in de RLink shop de kaart voor Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland aangeschaft. Omdat deze niet (in combinatie met standaard Benelux) op de SD kaart past heb ik een nieuwe 8 Gb SD kaart gekocht, en daarop de TOMTOM.000 file gekopieerd. Als ik onder 'mijn produkten beheren' beide files aanklik en op synchroniseren druk krijg ik al dagen lang de melding "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw bedankt". Dit ligt dus niet aan ruimte tekort op de SD kaart, maar schijnbaar aan iets anders. Ook alles afvinken op de originele Renault SD kaart en alleen Duitsland aanvinken lost niets op. De dealer heeft geen flauw idee (die hebben over het hele RLink geen flauw idee). Heeft iemand hier een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Dank!
Frank
sinds twee weken de gelukkige eigenaar van een nieuwe Clio IV. Heb hier al veel tips & trucs gelezen en geleerd; de kennis van de dealer inzake het RLink systeem is bedroevenswaardig laag.
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik heb in de RLink shop de kaart voor Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland aangeschaft. Omdat deze niet (in combinatie met standaard Benelux) op de SD kaart past heb ik een nieuwe 8 Gb SD kaart gekocht, en daarop de TOMTOM.000 file gekopieerd. Als ik onder 'mijn produkten beheren' beide files aanklik en op synchroniseren druk krijg ik al dagen lang de melding "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw bedankt". Dit ligt dus niet aan ruimte tekort op de SD kaart, maar schijnbaar aan iets anders. Ook alles afvinken op de originele Renault SD kaart en alleen Duitsland aanvinken lost niets op. De dealer heeft geen flauw idee (die hebben over het hele RLink geen flauw idee). Heeft iemand hier een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Dank!
Frank
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ik heb in de RLink shop de kaart voor Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland aangeschaft.Naar mijn weten bestaan er maar 2 kaarten de Europa kaart en de Benelux kaart.Sorry ik zie net dat die kaart toch bestaat ze zou vanuit frankrijk moeten geactiveerd worden en dit kan tot 72 uren duren.Ik zou op mijn apps ...mijn apps beheren....daar alles uitvinken wat er kan uitgevinkt worden en dan op synchroniseren drukken(De service is tijdelijk niet beschikbaar zou dan weg moeten zijn).Dan naar de auto gaan en eens kijken of rlink ze dan wel vind.

- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Heb je op het nieuwe geheugenkaartje de naam van het kaartje ook aangepast zoals op het originele kaartje? Weet dit niet 100% zeker, maar volgens mij kijkt R-Link ook naar de naam van het kaartje. Dus rechtse muis op het stationsletter van het geheugenkaartje > naam aanpassen.

Het SD kaartje heeft helemaal geen naam volgens mijn PC. Staat in de verkenner alleen "verwisselbare schijf" , verder geen naam oid.
Naast het feit dat ik geen DUI/OOST/ZWI kan krijgen op R Link, is nu ook mijn BeNeLux verdwenen. Het wordt steeds fraaier....
Van de kant van Renault blijft het angstvallig stil, nog geen enkele reactie op mijn vraag...
Naast het feit dat ik geen DUI/OOST/ZWI kan krijgen op R Link, is nu ook mijn BeNeLux verdwenen. Het wordt steeds fraaier....
Van de kant van Renault blijft het angstvallig stil, nog geen enkele reactie op mijn vraag...
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Van renault zul je niet veel horen ik heb ook alles moeten uitpluizen .De service is tijdelijk niet beschikbaar deze zou er zeker niet mogen zijn.werk met je sd kaartje updaten via pc en synchroniseren.Zie je de kaarten onder je apps dan niet staan in rlink store?En zeker in de auto je sd kaartje veilig verwijderen gebruiken.De stappen die hier vooraan volgen zouden tot de oplossing moeten leiden.

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Wie heeft al 9.35 erop staan.Ik heb nog steeds 9.25 en krijg nergens een update.De dealer slaapt denk ik nog want die zei me dat ik kon updaten via tomtom home maar die vind mijn sd kaart niet.

Heb je wel een update aangeschaft via je MyRenault account bij TomTom of een (jaar) abonnement voor updates?
Sinds een week ben ik in het bezit van een Clio met R-Link. Deze how-to is een welkome aanvulling op de vrijwel geheel ontbrekende leidraad vanuit Renault/de dealer.
Ik vraag me alleen de volgende punten nog af:
* Wat is nu de beste manier om aan de slag te gaan met R-Link. In de auto lijkt het allemaal wel te functioneren, maar nu...wat doe ik waar en in welke volgorde? (Toolbox heb ik wel geïnstalleerd, maar functioneert nog niet en ik heb een MyRenault-account, maar op die laatste is niets te vinden over R-link, althans niets waar ik iets mee kan.)
* De dealer vertelde me bij aflevering dat ik ook bij TomTom een account aan moest maken, want dan kreeg ik een gratis update van de kaarten etc. Dit zou moeten gebeuren binnen 60 dagen na ingebruikname. Op de website van TomTom kan ik niets vinden. Aanmaken van een account is niet mogelijk als je geen toestel selecteerd, maar R-Link staat niet in het lijstje.
Ik vraag me alleen de volgende punten nog af:
* Wat is nu de beste manier om aan de slag te gaan met R-Link. In de auto lijkt het allemaal wel te functioneren, maar nu...wat doe ik waar en in welke volgorde? (Toolbox heb ik wel geïnstalleerd, maar functioneert nog niet en ik heb een MyRenault-account, maar op die laatste is niets te vinden over R-link, althans niets waar ik iets mee kan.)
* De dealer vertelde me bij aflevering dat ik ook bij TomTom een account aan moest maken, want dan kreeg ik een gratis update van de kaarten etc. Dit zou moeten gebeuren binnen 60 dagen na ingebruikname. Op de website van TomTom kan ik niets vinden. Aanmaken van een account is niet mogelijk als je geen toestel selecteerd, maar R-Link staat niet in het lijstje.
Helaas was de Clio IV niet zo'n succes. Nu peugeot 208 

Heb ik pas een nieuwe licentie gekocht met Coyote, Live en Connectivity voor €144,-. Komt Renault nu weer met een licentie mogelijkheid zonder Coyote voor €69,-. Coyote wilde ik eigenlijk niet maar anders kon ik mijn licentie niet verlengen. Dus nu weer genaaid. Op de webshop van VKV kun je dit bekijken.
R-Link kosten tot heden €567,-.
3 Jaar Tom Tom licentie €169,-
Europa kaart bij aanschaf auto 9.05 €125,-
Europa kaart 9.25 €99,-
3 In 1 Licentie 1 jaar €144,-
Diverse apps € 30,-
http://vkvwebshop.nl/webwinkel/navigati ... s_listing/
R-Link kosten tot heden €567,-.
3 Jaar Tom Tom licentie €169,-
Europa kaart bij aanschaf auto 9.05 €125,-
Europa kaart 9.25 €99,-
3 In 1 Licentie 1 jaar €144,-