Beste allemaal,
Eerst even voorstellen: Sinds maart 2022 trots eigenaar van een 2018 Renault Clio Estate 0.9TCe.
Het is mijn eerste auto en daarmee best eentje om trots op te zijn. Wel mis ik wat (sportieve) upgrades, hebben jullie misschien ideeën?
Ik denk zelf aan bijvoorbeeld led verlichting voor & achter maar zou niet weten waar ik moet beginnen. Ook sta ik open voor upgrades, fysiek danwel softwarematig waarmee ik mijn Clio wat spannender kan maken.
Bij voorbaat dank voor alle ideeën!
Gr.
2018 Clio Estate Upgrades?
Re: 2018 Clio Estate Upgrades?
Beste,
Gefeliciteerd met de Clio ! Toffe eerste auto.
Voordat we beginnen, welke opties zitten er al allemaal op?
Voor led verlichting voor heb je verschillende opties, origineel led, led lenzen inbouwen of H7 led lampen erin doen. Zelf heb ik eerst H7 led lampen er in gehad, werkte prima maar ik wilde dat het er mooier uit zag. Dus ik heb led lenzen ingebouwd van retrofitlab, perfectie.
Voor led achterlichten ben je wat gelimiteerd omdat het een estate is. Ik heb een hatchback, dus ik heb gewoon facelift led achterlichten er in gezet. Je kan gewoon alle lampjes vervangen door led of je zou zelf wat gaafs kunnen knutselen als je ze helemaal uit elkaar haalt.
Voor softwarematige upgrades is er hier een hele pagina op het forum te vinden onder Clio 4 Elektronica.
Sportieve upgrades kan je denken aan een onderstel met een maatje grotere velgen en leuke banden of wat ook helpt is alle rubbers van je onderstel te vervangen door van die harde rubberen varianten.
Ik heb het nog niet gedaan maar een chip blijkt wonderen te doen voor de 0.9tce.
Voor led verlichting voor heb je verschillende opties, origineel led, led lenzen inbouwen of H7 led lampen erin doen. Zelf heb ik eerst H7 led lampen er in gehad, werkte prima maar ik wilde dat het er mooier uit zag. Dus ik heb led lenzen ingebouwd van retrofitlab, perfectie.
Voor led achterlichten ben je wat gelimiteerd omdat het een estate is. Ik heb een hatchback, dus ik heb gewoon facelift led achterlichten er in gezet. Je kan gewoon alle lampjes vervangen door led of je zou zelf wat gaafs kunnen knutselen als je ze helemaal uit elkaar haalt.
Voor softwarematige upgrades is er hier een hele pagina op het forum te vinden onder Clio 4 Elektronica.
Sportieve upgrades kan je denken aan een onderstel met een maatje grotere velgen en leuke banden of wat ook helpt is alle rubbers van je onderstel te vervangen door van die harde rubberen varianten.
Ik heb het nog niet gedaan maar een chip blijkt wonderen te doen voor de 0.9tce.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Mees120 schreef: 19 dec 2022 17:13 Beste,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de Clio Estate Limited. Dit houdt in:
-MediaNav
-Parkeersensoren achter
-Chroom strips rond het exterieur
Zoals je ziet zijn de opties die ik er nu op heb vrij beperkt, ik ga jouw tips ter harte nemen!
@RPvdBorn Je vergeet je getinte ramen vanaf de 2e zit rij.
Ik heb mijn Estate Intens vanaf juli dit jaar. Op de shortlist stond naast de Intens ook een Limited uitvoering. Uiteindelijk toch voor de luxere Intens gegaan, maar ik vind het jammer dat de getinte ramen achter niet zijn meegegaan in de uitrusting van een Intens. Erg fraai!
Ik heb mijn Estate Intens vanaf juli dit jaar. Op de shortlist stond naast de Intens ook een Limited uitvoering. Uiteindelijk toch voor de luxere Intens gegaan, maar ik vind het jammer dat de getinte ramen achter niet zijn meegegaan in de uitrusting van een Intens. Erg fraai!
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013