Nu sinds een goede week de eigenaar van een jong gebruikte, want uit 2019 met maar 25K km op de teller, Clio Estate 0.9 TCe Intens met een fijne 12 maanden garantie. Afgelopen weekend eens goed mee wezen rijden. Mijn eerste ervaringen zijn erg positief.
De auto heeft een zeer comfortabel geluidsniveau. Het onderstel is redelijk stug op de korte oneffenheden. Het verbruik is geweldig! Zo heb ik ruim 250km gereden, voornamelijk snelweg, waarbij de BC aangaf dat het gemiddeld verbruik 4,6l/100km was, dat is bijna 1 op 22! Wow. Wel met de cc gereden op 106km, volgens Waze was dit 103km. Nog zoiets aangenaams, de minimale tellerafwijking. Mijn recente vorige auto's hadden allemaal wel een tellerafwijking van 7 of 8 km.
Verder is CarPlay, wat voor mij een must was, aan boord en vind ik de Bass Reflex speakers erg fijn.
Wat ik een klein beetje irritant vind, mierenneuker aan, is dat ik graag de resterende actieradius in beeld heb, maar bij iedere verandering van de Cruise Control, verschijnt daar in het dashboard, tussen de klokken, de cruise control, waarna ik deze dus steeds weer terugzet op de resterende actieradius mierenneuker uit.
Verder is de hill-hold erg fijn en dat de parkeersensoren naast hoorbaar ook zichtbaar zijn. En dit laatste bevreemdt mij, omdat, naar ik heb begrepen, alleen de R-links dit hebben, terwijl ik een MediaNav heb (met AC en AA).
Ik kan nog wel veel meer opschrijven, maar dan wordt het een nog onoverzichtelijker stuk.
Afgelopen zaterdag ben ik een mooie set gebruikte velgen, 16" Pulsize Noir, wezen halen voor een winterwielenset en vanavond ga ik een set originele (nieuwe) dakdragers halen.
Eerste ervaringen Clio IV Estate
Eerste ervaringen Clio IV Estate
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
Re: Eerste ervaringen Clio IV Estate
Mocht je het niet zelf kunnen, dan kan je aan je dealer vragen of hij genegen is om je dashboard om te zetten naar weergave in kilometers per liter, dat leest echt een stuk prettiger. R-link verandert volledig mee; ik neem aan dat dat voor Medianav Evo ook geldt.RicoK schreef: 25 jul 2022 11:55 waarbij de BC aangaf dat het gemiddeld verbruik 4,6l/100km was, dat is bijna 1 op 22!
Klopt, niets aan te doen. Maar alles wentbij iedere verandering van de Cruise Control, verschijnt daar in het dashboard, tussen de klokken, de cruise control, waarna ik deze dus steeds weer terugzet op de resterende actieradius

Ben benieuwd hoe dat staat. We zien de foto's wel tegemoet! Ik heb al ruim 3 jaar een sharkfin liggen die ik nog steeds moet monteren. Gebrek aan inspiratieoriginele (nieuwe) dakdragers

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Eerste ervaringen Clio IV Estate
@mox
Ik heb geen moeite met het verbruik per 100km. Wél wil ik mij op korte termijn eens gaan verdiepen in DDT4ALL. Zo had ik voor mijn Volkswagen ook een VCDS clone. Ik was er niet aan toe gekomen om wat bitjes te veranderen, maar ik vond het wel makkelijk om zelf storingen uit te lezen om zo gericht er mee naar de garage te kunnen gaan. Met DDT4ALL kunnen ook storingen worden uitgelezen? Of is het alleen bedoeld om bitjes om te zetten?
Wat betreft de CC en de snelheidsregelaar, dat zal heus wel wennen.
Wat betreft jouw opmerking over de dakdragers, ik ga niet de dakrailing vervangen he. Ik ga dakdragers halen om op mijn dakrailing te monteren om daar weer een fietsdrager op te monteren.
Ik heb geen moeite met het verbruik per 100km. Wél wil ik mij op korte termijn eens gaan verdiepen in DDT4ALL. Zo had ik voor mijn Volkswagen ook een VCDS clone. Ik was er niet aan toe gekomen om wat bitjes te veranderen, maar ik vond het wel makkelijk om zelf storingen uit te lezen om zo gericht er mee naar de garage te kunnen gaan. Met DDT4ALL kunnen ook storingen worden uitgelezen? Of is het alleen bedoeld om bitjes om te zetten?
Wat betreft de CC en de snelheidsregelaar, dat zal heus wel wennen.
Wat betreft jouw opmerking over de dakdragers, ik ga niet de dakrailing vervangen he. Ik ga dakdragers halen om op mijn dakrailing te monteren om daar weer een fietsdrager op te monteren.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013