Vering kraakt
Vering kraakt
Inmiddels alweer 2 maandjes in bezit van mijn Clio tot dusver zeer tevreden. Alleen sinds het dit weekend weer wat kouder begint te worden, merk ik dat de vering van mijn auto bij het op / afrijden van een verkeersdrempel opeens enorm kraakt ( Het lijkt wel een oud matras). Ik vraag me af of dit normaal is en of meerdere Clio IV rijders dit probleem ondervinden? Want het lijkt me toch niet te horen bij een bijna nieuwe auto.
Laatst gewijzigd door steeric op 24 aug 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Vering kraakt
Hey Steeric,
Gaat dit om de voor- of achtervering? Of beide?
Gaat dit om de voor- of achtervering? Of beide?
-
- forum starter
- Contacteer:
Toch maar ff langs de garage... valt nog binnen de garantie toch?
Ik kan me namelijk meerdere oorzaken indenken voor het kraken van de vering...
Ik kan me namelijk meerdere oorzaken indenken voor het kraken van de vering...
Ik heb dit ook al een paar keer gehoord. Onderweg naar mijn werk steeds bij dezelfde eerste drempel die ik tegen kom tijdens deze rit kraakt hij bij mij aan de linker achterkant, ik heb dan nog maar 200 meter gereden. Als ik een paar km verder 3 hogere drempels pak heb ik niet.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
ja dan is die 1 ste drempel niet goed lijkt mij 
dit las ik op een ander forum niet van clio.Het schijnt alleen bij koud weer te zijn en meerdere autos en merken hebben het.Het zou een eigenschap van rubbers zijn.
Als je de rubbers vervangt door poly bushings (van Powerflex bvb) ben je van het gekraak af en stuurt je auto nog een stuk strakker ook.Ofwel eens google naar krakende veren.

dit las ik op een ander forum niet van clio.Het schijnt alleen bij koud weer te zijn en meerdere autos en merken hebben het.Het zou een eigenschap van rubbers zijn.
Als je de rubbers vervangt door poly bushings (van Powerflex bvb) ben je van het gekraak af en stuurt je auto nog een stuk strakker ook.Ofwel eens google naar krakende veren.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

zie deze topic, gaat denk ik over hetzelfde
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 93&t=12896
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 93&t=12896
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
bekend Renault probleem, ik heb dat in mijn Grand Scenic van 2004 ook. Heb al regelmatig de rubbers vervangen, gaat ff goed maar daarna weer gekraak.
Zelfde probleem met mijn nieuwe Clio 4.
Vandaag naar de dealer gebracht. Kan hem morgen weer ophalen........
Schijnt de stabilisator aan te passen en met speciaal vet te smeren?
Vandaag naar de dealer gebracht. Kan hem morgen weer ophalen........
Schijnt de stabilisator aan te passen en met speciaal vet te smeren?
Auto opgehaald. Probleem voorlopig verholpen. waarschijnlijk gaat hij het over een tijdje weer doen, Renault is bezig met een definitieve oplossing volgens de dealer.....
is niet alleen een Renault probleem, ik hoor hier voor de deur regelmatig het geluid als auto's over de drempel gaan, ook bij andere merken. Als het straks wat warmer wordt is het weer over
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb het ook iedere morgen. vooral de 1e drempel ... en de 2e is 500m verder en dan is het al veel minder.
(clio iv sinds eind maart )
het lijkt dus echt een probleem wat er alleen is als de vering en schokbrekers helemaal koud zijn en al een tijdje stil staan.
Zodra ze weer 1 of 2 drempeltjes gehad hebben is het helemaal weg.
Ik vraag me af of het als de nacht temperaturen omhoog gaan of het dan minder wordt.
(clio iv sinds eind maart )
het lijkt dus echt een probleem wat er alleen is als de vering en schokbrekers helemaal koud zijn en al een tijdje stil staan.
Zodra ze weer 1 of 2 drempeltjes gehad hebben is het helemaal weg.
Ik vraag me af of het als de nacht temperaturen omhoog gaan of het dan minder wordt.
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
Vandaag contact gehad met de dealer en er is een modificatie voor, een nieuw type stabilisatorrubber welke niet kraakt, dus binnenkort worden ze vervangen.
Met de Scenic was het kraken niet anders, en ik heb collega's met andere merken die het ook hebben.
Ik ben een paar weken geleden al bij VKV in Waalwijk geweest toen ik het s'ochtends hoorde.
Daar heb afgesproken dat ze vervangen worden voor andere als het mij uitkomt.
Schijnt nogal een karweitje te zijn, er staat 3 uur voor.
Ik ben een paar weken geleden al bij VKV in Waalwijk geweest toen ik het s'ochtends hoorde.
Daar heb afgesproken dat ze vervangen worden voor andere als het mij uitkomt.
Schijnt nogal een karweitje te zijn, er staat 3 uur voor.
Sinds 12-04-2013 Clio IV Energy dCi 90 Stop en Start Dynamique eco2
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Klopt het dat bij eerste keer remmen na circa 50 a 100 meter dit geluid ook hoorbaar is?.
Bij mij klinkt een soort kraak/dof geluid bij de voorkant.
Als dit geweest is heb ik de rest van de weg geen last meer van.
Ik heb het idee alsof dit ook de vering is.
Bij mij klinkt een soort kraak/dof geluid bij de voorkant.
Als dit geweest is heb ik de rest van de weg geen last meer van.
Ik heb het idee alsof dit ook de vering is.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Vering kraakt nu ook bij mij mijn god is dat vervelend had ik niet bij mijn renault 3 maandag dealer bezoeken en klacht neer leggen.Ze moeten maar een oplossing zoeken 20000€ en dan zo een gekraak kan volgens mij niet denk ik zooooo. 

Is het dan zo luid dat je er last van hebt?
Zelf heb ik het, denk ik, niet of nog niet.
Zelf heb ik het, denk ik, niet of nog niet.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Rechts voor steeds zo een doffe slag .

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
vandaag nog eens getest 30 rijden en dan stuur naar links en brut naar rechts en terug gooien en het geluid komt steeds terug van voor rechts.morgen maar eens naar de dealer.Of het daadwerkelijk om de vering gaat kan ik niet bevestigen.Maar dit geluid behoort er niet te zijn.

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Vandaag bij dealer geweest onderweg er naar toe probeer ik of het nog lawaai maakte inderdaad het was er nog dealer stapt naast me in de auto we rijden een 15 kilometer en wat stellen we vast dat het geluid plots niet meer aanwezig is raar maar waar .Dealer zei wel dat ik het in de gaten moet houden en bij het nog eens horen direct terug moest.Het kan zijn dat ik bij je in de auto stapte en dat het daarom is weg gegaan.Hopelijk blijft het zo.

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ik heb het probleem weer en terug naar de dealer geweest deze heeft hem op de brug gehad en alles eens goed aangedraaid maar geluid is niet weg.Hij doet het al als ik door een on evenheid rijd nog iemand met dit probleem?Een gekraak rechts voor zeker als ik het stuur snel naar links en naar rechts trek. 

Ik moet zeggen dat die van mij aan alle kanten kraakt en piept, maar de vering heb ik tot nu toe nog niet gehoord.
Misschien dat er toch al een soort van aanpassing is geweest, aangezien de mijne vanuit turkije, via de fabriek in frankrijk naar nederland is gekomen.
Misschien dat er toch al een soort van aanpassing is geweest, aangezien de mijne vanuit turkije, via de fabriek in frankrijk naar nederland is gekomen.

- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Heb begrepen uit betrouwbare bron dat er een terug roep aktie voor dit probleemloos van code blauw is, wat inhoud dat je bij klachten bij de dealer het vervangen wordt op kosten van Renault.
Is inderdaad wel even wat werk staat een uurtje of 3 tot 4 voor en zijn de rubber van volgens mij de stuurstang...
Dus volgende week ook maar even gaan klagen bij mijn dealer....
Is inderdaad wel even wat werk staat een uurtje of 3 tot 4 voor en zijn de rubber van volgens mij de stuurstang...
Dus volgende week ook maar even gaan klagen bij mijn dealer....
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
2 weken geleden kosteloos onder garantie de rubbers laten vervangen, tot op heden geen gekraak meer te horen. Nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren als het weer kouder gaat worden. Je bent de auto inderdaad een halve dag kwijt want het neem zo'n 3 uur in beslag inclusief het opnieuw uitlijnen van de auto.